Sunday, January 24, 2010

Hairy thingaby

// just type here
// and click "submit" when done

int frame = 0;

void setup() {
   size(800,600);
   background(255);
   smooth();
   fill(255,0,0,10);
   noStroke();
}
 
void draw() {
  frame++;
   //background(255,255,255,10);
   // Draw points
   for( int i = 0; i < 100; i++ ) {
     float distance = 200.0 - pow(abs(randomNonNormal()),1.0) * 30;
     float angle = random(0,2*PI);
     float x = int(distance * cos((angle+distance))); 
     float y = int(distance * log(sin(distance)*1000));
     y += sin(x/angle)*50;
     
stroke(50, distance/2, 0,40);
strokeWeight(1);    
     if (abs(y) < 60)
       line(width/2+x,height/2+y,width/2+x*1.2+10*noise((frame/5)%10),height/2+y*1.2+10*noise((frame/5)%10) + sin(x/10)*10);  
   }
 
 }
 
   
   float randomNonNormal()
{
  float x = 1.0, y = 1.0, 
        s = 2.0; // s = x^2 + y^2
  while(s >= 1.0)
  {
    x = random(-1.0f, 1.0f);
    y = random(-1.0f, 1.0f);
    s = x*x + y*y;
  }
  return x * sqrt(-15.0f * log(s)/s);
}

infoinfo

submitted by: DARYL_Gamma
views: 



treeThis sketch has a parent
Tags: fur

commentscomment

loading loading...

 

Add a comment: